tootia tootia .

tootia

نحوه رشد بهتر گياهان گلخانه‌اي با صفحات خورشيدي

نحوه رشد بهتر گياهان گلخانه‌اي با صفحات خورشيدي



 

طرز رشد گياهان گلخانه اي,نكاتي براي رشد گياهان گلخانه اي

نصب صفحات خورشيدي ارغواني رنگ، بر روي سقف گلخانه باعث رشد بهتر گياهان شد

 

اگر چه استفاده از صفحات خورشيدي براي تامين برق منازل مدتي است متداول شده، اما كاربرد آنها در گلخانه‌ها تا به حال چندان متداول نبوده است.

 

محققان دانشگاه كاليفرنيا با نصب صفحات خورشيدي ارغواني رنگ، بر روي سقف يك گلخانه متوجه شدند كه جايگزيني اين روش با تابش مستقيم نور خورشيد نه تنها به رشد گياهان آسيبي وارد نمي كند، بلكه باعث مي شود برخي گياهان حتي بهتر رشد كنند.

 

علت اين امر تاثير مثبت نور رنگي بر سرعت و كيفيت رشد برخي انواع گياهان است كه باعث خواهد شد استفاده از صفحات خورشيدي براي تامين نور گلخانه ها در آينده افزايش يابد.

 

در اين صفحات خورشيدي از فناوري خاصي موسوم به WSPV استفاده شده كه باعث افزايش توليد برق از نور خورشيد شده و هزينه به كارگيري روش ياد شده را هم كاهش مي‌دهد. صفحات مذكور از توانايي بيشتري براي جذب طول موج هاي آبي و سبز برخوردارند و انرژي جذب شده را به نوارهاي باريك فتوولتائيك منتقل مي كنند.

 

انرژي تبديل شده به برق از اين طريق نه تنها نياز گياهان را برطرف مي كند، بلكه براي روشن نگه داشتن سيستم تهويه مطبوع و فعاليت سيستم هاي برقي آبياري و غيره نيز قابل استفاده است.

 

سيستم ياد شده فعلا در گلخانه اي متشكل از ۲۰ نوع محصول گياهي مختلف مانند گوجه فرنگي، خيار، ليمو، فلفل، توت فرنگي و ريحان نصب شده و در حالي كه تغييري در شرايط رشد ۸۰ درصد از اين ميوه ها رخ نداده، رشد ۲۰ درصد از آنها بهتر شده است.

 

استفاده از روش ياد شده باعث كاهش نياز برخي انواع ميوه ها به مصرف آب شده است. به عنوان مثال اين روش مصرف آب در گوجه فرنگي ها را ۵ درصد كم‌تر كرده است.


برچسب: صفحات خورشيدي، نصب صفحات خورشيدي، دانشگاه كاليفرنيا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۲۳:۱۱ توسط:nima موضوع:

آرايش چشم براي يك مراسم يا قرار ملاقات رسمي

آرايش چشم براي يك مراسم يا قرار ملاقات رسمي



آرايش چشم

آرايش چشم براي يك مراسم يا قرار ملاقات رسمي‎

 

وقتي يك قرار كاري داريد يا مي خواهيد به يك مراسم رسمي برويد، چهره شما به اندازه تخصص و زيركيتان مهم است. آرايش نداشتن اصلا هوشمندانه نيست اما داشتن آرايش بيش از حد و غير رسمي نيز ممكن است به حرفه شما لطمه وارد كند. بنابراين بد نيست بدانيد كه چطور مي توانيد براي يك قرار رسمي طوري آرايش كنيد كه ذكاوت شما بيش از پيش به چشم بيايد.

 

براي يك آرايش چشم رسمي شما به موارد زير نياز خواهيد داشت : 

آرايش پاك كن

پرايمير براي چشم

كانسيلر

خط چشم

چند براش يا قلم آرايشي

سايه چشم

ريمل

مداد ابرو

 

مرحله اول : 

اولين قدم براي يك آرايش چشم رسمي اينست كه پوست را براي آرايش آماده كنيد. با توجه به نوع پوستي كه داريد از يك آرايش پاك كن استفاده كنيد تا هيچ آلودگي يا آرايشي از پيش روي صورتتان باقي نمانده باشد. تمركز در اين آرايش بيشتر روي چشمان شماست. حتما به خوبي آنها را تميز كنيد تا خدشه اي به آرايشتان وارد نكند. براي اين كار مي توانيد از دستمال مرطوب نيز استفاده كنيد.

 

مرحله دوم : 

پس از پاك كردن صورت وقت آن مي رسد كه آن را مرطوب كنيد. پوست خشك باعث مي شود آرايش غيرطبيعي به نظر برسد و يا روي پوست به خوبي ننشيند.

 

مرحله سوم : 

نحوه آرايش چشم

 

 از پرايمير چشم براي اطراف چشمانتان استفاده كنيد تا باعث شود آرايش چشم رسمي مدت زمان بيشتري بماند. اگر پرايمير چشم نداريد مي توانيد از كانسيلر استفاده كنيد. حتما دقت كنيد كه با توجه به نوع پوستتان محصول را انتخاب كنيد.

 

مرحله چهارم : 

آرايش چشم

 

حالا نوبت به آرايش چشمان مي رسد. از يك سايه چشم نقره اي براي پشت چشم استفاده كنيد. بهتر است اين رنگ خيلي تيره نباشد. سايه چشم روشن باعث مي شود چشمانتان بازتر و سرحال تر به نظر برسند.

 

مرحله پنجم :

نحوه آرايش چشم

 

يك سايه چشم به رنگ قهوه اي بيرنگ و مات انتخاب كنيد و با استفاده از يك قلم پر مو آن را بالاي پلك بزنيد. اين كار به چشمانتان عمق بيشتري مي دهد و آرايش چشم رسمي زيبايي خواهيد داشت.

 

مرحله ششم :

آرايش چشم

 

از همان قلم پر مو استفاده كنيد و همان رنگ قهوه اي را اين بار به پلك پايين چشم بزنيد تا چشمانتان كمي آرايش تيره به خود بگيرد.

 

مرحله هفتم :

نحوه آرايش چشم

 

با استفاده از خط چشم يك خط باريك روي خط مژه هايتان بكشيد. براي اينكار مي توانيد از براش هاي زاويه دار استفاده كنيد تا نتيجه بهتر و تميزتري براي داشتن آرايش چشم رسمي بگيريد.

 

مرحله هشتم :

آرايش چشم

 

با استفاده از مداد ابرو داخل ابروها را مداد بكشيد ولي سعي كنيد ابروهايتان خيلي تيره نشود. با يك قلم آرايشي روي ابروها بكشيد، تا يكدست و محو شود.

 

مرحله نهم :

نحوه آرايش چشم

 

در انتها نوبت به ريمل زدن مي رسد، مژه هاي بالا و پايين را ريمل بزنيد. حال كه آرايش چشم رسمي تكميل شده است فقط كافيست كمي به صورتتان پودر بزنيد و يك رژ لب ساده در رنگ صورتي و براق انتخاب كنيد، رنگي كه طبيعي باشد را براي رژ لبتان انتخاب كنيد. در نهايت كمي رژگونه كمرنگ صورتي نيز به گونه هايتان بزنيد تا صورتتان شاداب تر شود. با اين چهره كاملا براي يك تجارت مهم و قرار ملاقات كاري آماده هستيد.


برچسب: آرايش چشم، آرايش پاك كن، خط چشم، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۲۰:۴۱ توسط:nima موضوع:

10 توصيه براي سفرهاي هوايي طولاني

10 توصيه براي سفرهاي هوايي طولاني



سفر با هواپيما

يكي از توصيه ها در مسافرت هاي هوايي اين است كه در صورت امكان، صندلي مناسبي را انتخاب كنيد

 

سپري كردن هشت ساعت در كابين كم جاي هواپيما مي تواند مثل بدترين كابوس شما به نظر برسد، ولي با كمي آمادگي و چند تا از وسايل رفاهي كه از خانه با خود به همراه ببريد، مي تواند مثل يك رويا برايتان باشد.
 
10 توصيه زير براي سفرهاي هوايي طولاني را دنبال كنيد تا وقتي پروازتان تمام شد كاملاً با نشاط و با آرامش از هواپيما خارج شويد.
 
1. لباس هاي راحت در پروازهاي طولاني بپوشيد
اين مورد نياز به فكر كردن ندارد. لباسي بپوشيد كه بعد از ده ساعت نشستن در هواپيما، همچنان از پوشيدن آن خوشحال باشيد. يادتان باشد كه بي حركت نشستن و در معرض سيستم قدرتمند تهويه هواي هواپيما بودن مي تواند حس سرما به شما بدهد، پس پوشيدن چند لايه نازك مي تواند براي تعديل دماي بدن شما در هنگام پرواز مناسب باشد.

زيورآلات خود را براي تعطيلاتتان نگه داريد و آن را در ميان بارهايتان قرار دهيد. پوشيدن آن ها فقط باعث مي شود كه آژير ايمني فرودگاه به صدا در آيد. در مواقع اضطراري، كفش هايي كه جلوي انگشتان پا بسته باشد مي تواند بهتر از صندل باشد. همچنين سعي كنيد كفش هاي خيلي گرم هم نپوشيد، چرا كه پاهايتان در ارتفاعات بالا تاول خواهد زد. حتي اگر با پوشيدن چكمه هاي بزرگ سعي داريد كه در چمدان خود فضاي بيشتري را ذخيره كنيد، مي توانيد در طول پرواز آن ها را از پا در بياوريد و به جايش دمپايي راحتي بپوشيد.

2. صندلي مناسبي را رزرو كنيد
يكي از ضروري ترين توصيه ها در مسافرت هاي هوايي طولاني اين است كه از قبل اقدام كنيد و در صورت امكان، صندلي مناسبي را انتخاب كنيد. دلايل علمي بسياري پشت اين قضيه است. كافي است در اين مورد از چند قانون ساده زير پيروي كنيد:

• اگر فضاي بيشتري براي پاهايتان مي خواهيد، از رديف صندلي هايي كه در كنار خروجي اضطراري قرار دارند استفاده كنيد.

•  اگر مي خواهيد از صداي گريه كودكان خردسال در امان باشيد، از جلوي هواپيما دور بمانيد چرا كه اين قسمت معمولاً جايي است كه امكانات و تداركات خاصي را براي نوزادان در پروازهاي بين المللي فراهم مي كنند.

• اگر دوست داريد كه در راهروي هواپيما حركت كنيد (و دسترسي سريعي به توالت داشته باشيد)، صندلي هاي كنار راهرو را انتخاب كنيد.


بهترين پيشنهاد اين است كه تا جايي كه امكان پذير است هر چه زودتر به صورت آنلاين بليت شركت هواپيمايي خود را رزرو كنيد تا بتوانيد دقيقاً همان صندلي مورد نظر خود را انتخاب كنيد.

3. خودتان را براي خواب آماده كنيد
شما تقريباً براي يك روز يا شب كامل در هواپيما خواهيد بود، پس ارزش دارد كه يك سري ملزومات براي مسافرت هاي هوايي طولاني مدت به همراه بياوريد. با پتويي سبك وزن شروع كنيد و يك بالش مسافرتي خوب با خود داشته باشيد تا خوابيدن برايتان كمتر آزاردهنده شود. با به هماره داشتن ماسك خواب و يك جفت گوش گير خواب، فراموش كنيد كه 349 نفر مسافر ديگر هم در كنار شما حضور دارند! همچنين، چند لوازم بهداشتي ساده مثل مسواك و خميردندان كوچك نيز آماده داشته باشيد تا در هنگام فرود، شادابي بيشتري را حس كنيد.

 

سفر با هواپيما

يك سري ملزومات براي مسافرت هاي هوايي طولاني مدت به همراه بياوريد

 
4. محفظه ساك بالاي سر خود را خيلي شلوغ نكنيد
با اينكه چند وسيله اضافه مسلماً مفيد واقع خواهد شد، ولي سعي كنيد وسايل خود را در سايز مسافرتي و حداقل نگه داريد. هيچ چيز استرس زا تر از اين نيست كه يك چمدان بزرگ را همه جا با خود حمل كنيد و با ناكامي سعي كنيد آن را درون باكس هاي بالاي سر جا كنيد، در حالي كه همه اطرافيان با اخم به شما نگاه مي كنند. در حالت ايده آل، يك كيف هم سايز محفظه بالاي سر و يك كيف دستي يا شانه اي (اگر قوانين پرواز به شما اجازه مي دهد) با خود حمل كنيد تا بتوانيد وسايل ضروري كوچك تر خود مثل بطري آب، گوش گير و ام پي تري پلير را دم دست داشته باشيد.

 
5. اسنك خانگي همراه خود داشته باشيد
در پروازهاي طولاني مدت به شما غذا داده خواهد شد ولي معلوم نيست چه زماني يا اينكه غذاي مورد انتظارتان باشد يا نه. سفر كردن در مناطق زماني جهاني اغلب به اين معني است كه وقت شام، صبحانه مي خوريد يا اينكه شام خود را اول صبح مي خوريد. براي اينكه گرستگي خود را رفع كنيد، اسنك هايي كه انرژي را به آهستگي آزاد مي كنند  مثل خشكبار و ميوه هاي خشك در ساك خود قرار دهيد.

6. در هواپيما حركت كنيد
كشش دادن به پاهايتان در سفرهاي هوايي طولاني نه تنها براي اينكه عقل خود را از دست ندهيد ضروري است، بلكه از خطر ايجاد ترومبوز سياهرگي عمقي (DVT) هم جلوگيري مي كند. گردش خون را در پاهايتان با انجام ورزش هاي ملايم روي صندلي تان حفظ كنيد، و هر دو ساعت از روي صندلي بلند شويد. درست است كه هيچ جاي خاصي به جز طول راهرو براي قدم زدن وجود ندارد، ولي حركت كردن در هواپيما هر از گاهي براي خواب سالم بسيار مناسب تر است تا اينكه بخواهيد قرص خواب بخوريد.

7. هيدراته بمانيد
كابين هاي هواپيما اغلب مكان هاي بسيار خشكي هستند و احتمال دهيدراته شدن بدن بسيار بالاست. مقدار زيادي آب را به آرامي و به طور مرتب بنوشيد و از مصرف زيادي چاي و قهوه خودداري كنيد. در صورت امكان يك يا چند بطري آب با خود به داخل هواپيما بياوريد. حتي همراه داشتن بطري پلاستيكي خالي در كيف دستي شما كمك مي كند كه هر آبي كه مهمانداران هواپيما برايتان مي آورند را بتوانيد ذخيره كنيد تا در طول پرواز از آن استفاده كنيد. شايد پوست شما نيز تحت تأثير قرار بگيرد. بسته كوچكي از مرطوب كننده با خود داشته باشيد و اگر معمولاً دچار خشكي چشم مي شويد، از كمي قطره چشم استفاده كنيد.

سفر با هواپيما

مسافرت با هواپيما فرصتي عالي است تا با افراد جالب تازه اي در طول مسير آشا شويد

 
8. ريلكس باشيد!
به جز پرواز هوايي، چه وقت بهتري مي توانيد پيدا كنيد تا تمام نگراني هاي خود را كنار بگذاريد و هيچ كاري انجام ندهيد؟ گوشي موبايل آنتن نمي دهد، مهمانداران به هر نياز شما رسيدگي مي كنند، يك نفر ديگر هدايت هواپيما را بر عهده دارد.... از اين زمان استفده كنيد تا خواندن كتابي كه شروع كرده بوديد و وقت نمي كرديد تمام كنيد را ادامه دهيد، فيلم تماشا كنيد، يا اينكه دفترچه راهنماي مقصد سفر خود را ورق بزنيد و هيجان زده شويد. آن هشت / ده / دوازده ساعت را به عنوان وقت اضافه در نظر بگيريد، و پرواز طولاني شما تبديل به نكته اي مثبت برايتان خواهد شد.


 9. دوستان جديد پيدا كنيد
مسافرت با هواپيما فرصتي عالي است تا با افراد جالب تازه اي در طول مسير آشا شويد. هر شخصي در هواپيما دلايل خود را براي مسافرت دارد، پس چرا سعي نكنيد داستان آن ها را بفهميد؟ يكي از بامزه ترين راه ها براي اينكه پروازهاي طولاني را بگذرانيد اين است كه مكالمه اي را با فرد كناري يا كسي كه همزمان با شما مي خواهد از توالت استفاده كند، شروع كنيد. درست است كه ممكن است در نهايت در مورد داستان هاي بي سر و ته در مورد گربه هاي خانگي افراد در ادامه سفرتان بشنويد، ولي ممكن است در هنگام پيدا شدن از هواپيما همسفر تازه اي پيدا كرده باشيد.

10. شركت هواپيمايي مناسبي را انتخاب كنيد
بدون شك بين شركت هواپيمايي خوب و بد تفاوت وجود دارد. قبل از گرفتن بليت كمي تحقيق كنيد و نظرات ديگر مسافران را بخوانيد. به طور كلي، بهترين شركت هاي هواپيمايي براي پروازهاي طولاني مدت آن هايي هستند كه صندلي هايي با عرض بيش از 43 سانتي متر و غذايي بيشتر از يك كيسه بادام زميني در طول پرواز فراهم مي كنند، ولي شما به دنبال ويژگي هايي باشيد كه برايتان بيشترين اهميت را دارد.


برچسب: سفرهاي هوايي طولاني، مسافرت با هواپيما، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۱۹:۰۳ توسط:nima موضوع:

۱۶ بازي سنتي خطرناك و هيجان‌انگيز در سراسر جهان

۱۶ بازي سنتي خطرناك و هيجان‌انگيز در سراسر جهان



همه مي دانيم كه هر قوم يا سنتي بازي هاي خاص خود را نيز دارد كه معمولاً تنها در بين جمعيت محدود و خاصي انجام مي گيرد و براي ديگر افراد ناشناخته و البته عجيب باقي مانده است. معمولاً اين بازي هاي سنتي در يك جشن خاص و در زمان خاصي از سال انجام مي گيرند و بسياري از آن ها با فعاليت فراوان و البته خطرات بالايي همراه است. بدين ترتيب از ديرباز انسان ها از طريق اين بازي ها به تقويت بنيه جسماني خود پرداخته و هر يك قدرت ديگري را در ميادين آزمايشي آزموده  است. اگر چه امروزه هر ورزش، بازي و يا تفريح خاصي خطرات خود را دارد اما در ادامه ي اين مطلب قصد داريم شما را با ۱۶ بازي سنتي كه در بخش هاي خاصي از جهان رواج داشته و بسيار خطرناك هستند آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

۱- كشتي با بدن ليز
  در روستاي «استيودنيكاني» در نزديكي شهر اسكوپيه پايتخت مقدونيه، مردان جوان روستا بدن هاي خود را روغن مالي كرده و سپس به شيوه ي سنتي كشور با هم كشتي مي گيرند. در تركيه نيز اين ورزش يك ورزش ملي شناخته مي شود.
 
۲- انگشت كِشي

 بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناك

 مسابقه ي قهرماني انگشت كشي

 

 باواريايي ها در مسابقه ي قهرماني انگشت كشي كه خود آن را «Fingerhakeln» مي نامند روي يك ميز انگشتان همديگر را مي كشند تا در نهايت يكي از آن ها ديگري را شكست دهد. اين بازي از بازي هاي سنتي مردم آلمان است كه هر ساله برگزار مي شود.
 
۳- بازي توپ ماياها

 بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناك

بازي توپ ماياها

 
 هر ساله يك بازي موسوم به «توپ مايا» در شهر گواتمالا سيتي در گواتمالا انجام مي گيرد. هدف اين بازي باستاني رد كردن يك توپ آتشين از بين يك حلقه روي ديوار است.
 
۴- كشتي روي اسب

 بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناك

بازي  كشتي روي اسب

  
 در منطقه ي «Osh » در قرقيزستان در طي يك جشنواره ي سالانه كه با مسابقات اسب سواري متعددي همراه است مردان جوان در حالي كه سوار اسب هاي خود هستند با هم كشتي گرفته و سعي دارند حريف را از روي اسب به زير بكشند.
 
۵- مشت زني موسانگوي

بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناكبازي مشت زني موسانگوي

 
در يك جشنواره سنتي در قبيله ي وندا در آفريقاي جنوبي، جوانان و نوجوانان قبيله در يك مسابقه ي مهيج و البته خطرناك مجبورند بدون استفاده از دستكش هاي مشت زني با هم مبارزه كنند كه به اين سنت «موسانگوي» (Musangwe) گفته مي شود.
 
۶- بزكِشي

بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناكبازي بزكِشي

 

بازي ملي و سنتي افغان ها بزكِشي نام داد. در اين بازي سواران بايد لاشه ي بدون سر يك بز را از يك طرف استاديوم به مكان ديگر برسانند در حالي كه رقبا سعي مي كنند بز را از آن ها بدزدند.
 
۷- گرفتن پرچم
 بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناك

بازي سنتي و قديمي گرفتن پرچم

 

 در كشور مالت و در طي يك بازي سنتي و قديمي موسوم به «gostra» مردان و زنان جوان يا حتي كودكان بايد از يك تيرك روغنكاري شده و ليز بالا رفته و پرچمي كه نوك تيرك قرار گرفته را پايين بياورند و جايزه دريافت تمايند.
 
۸- كشتي با گاو
 بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناك

كشتي با گاو

 
مردان جوان اهل ژيان ژينگ در استان ژي جيانگ چين بايد در مدت حداكثر ۳ دقيقه در طي يك مسابقه به نام «Guanniu» با يك گاو نر كاملاً بالغ كشتي گرفته و او را به زمين بزنند.
 
۹- قايق راني در باران
 بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناك

قايق راني در باران

 
مردم استان گويژو در چين در خلال باران هاي تند موسمي مسابقه ي سالانه ي قايق راني دراگون بوت را برگزار مي كنند.
 
۱۰- كوبيدن توپ به ستون سنگي
 بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناك

 كوبيدن توپ به ستون سنگي

 
در مناطق مركزي انگلستان در روزهاي خاصي از سال دو گروه از مردان در دو تيم مجزا بايد توپ مخصوصي را بيش از ۳ مايل حركت داده و در نهايت آن را به يك ستون سنگي بكوبند.
 
۱۱- بالا رفتن از درخت
 بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناك

بالا رفتن از درخت

 
بالا رفتن از درخت جزو بازي هاي سنتي مردم كوزوو به شمار مي آيد و در طول بازي هاي سنتي موسوم به «Rugova» كه در هفته ي اول ماه آگوست برگزار مي شود شركت كنندگان در مسابقه بايد بدون هيچ گونه تجهيزاتي از پايه هاي چوبي ۸ متري بالا بروند.
 
۱۲- كبدي
 بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناك

بازي سنتي به نام «كبدي»

 
در هند يك بازي سنتي به نام «كبدي» وجود دارد كه در گروهي از افراد در دو تيم بايد در منطقه ي خاصي از زمين اعضاي تيم حريف را گرفته و با هم واژه ي «كبدي» يا يكصدا تكرار كنند.
 
۱۳- بزكِشي قزاقي
 بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناك

بازي سنتي بزكِشي قزاقي

 

در قزاقستان شكارچياني كه روي اسب خود قرار دارند سعي مي كنند بر سر پوست يك بز با هم مبارزه كنند. در اين بازي سنتي آسياي مركزي هر يك از اين افراد قصد دارد همزمان كه پوست بز را از آنِ خود مي كند حريفش را نيز از اسب به زمين بياندازد.
 
۱۴- توپ بازي در گرجستان
  در طول يك بازي سنتي موسوم به «Lelo» در گرجستان، شركت كنندگان بايد يك توپ ۱۶ كيلوگرمي را بالاي سر نگه داشته و براي بردن آن از يك روستا به روستاي ديگر با هم مبارزه كنند.
 
۱۵- توپ بازي در بريتانيا
 بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناك

توپ بازي در بريتانيا

 

 در اَشبورن بريتانيا نيز دو تيم بايد براي رساندن توپ به ساحل رودخانه ي هنمور با هم رقابت كنند. هدف ها در فاصله ي سه مايلي محل شروع بازي قرار دارند و هر تيم براي برنده شدن بايد سه امتياز كسب نمايد.
 
۱۶- غلتاندن پنير

بازهاي ايراني,بازي هاي سنتي خطرناكبازي سنتي و مهيج «غلتاندن پنير»

 

بازي سنتي و مهيج «غلتاندن پنير» (Cheese-rolling) در بريتانيا و نيوزيلند يك مراسم سالانه ي بسيار پرطرفدار است كه قبلاً تنها در گلوسستر در جنوب انگلستان انجام مي شد اما امروزه در مناطق ديگري از جهان انجام شده و بسيار پرطرفدار است. در اين بازي يك حلقه پنير از يك تپه ي بسيار شيبدار به پايين غلتانده شده و شركت كنندگان به دنبال آن مي دوند. در نهايت هر كسي كه اول از همه بتواند حلقه ي پنير را بدست آورد برنده خواهد بود.


برچسب: بازي سنتي، بازيهاي محلي، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۱۷:۰۰ توسط:nima موضوع: