tootia tootia .

tootia

نحوه رشد بهتر گياهان گلخانه‌اي با صفحات خورشيدي

نحوه رشد بهتر گياهان گلخانه‌اي با صفحات خورشيدي



 

طرز رشد گياهان گلخانه اي,نكاتي براي رشد گياهان گلخانه اي

نصب صفحات خورشيدي ارغواني رنگ، بر روي سقف گلخانه باعث رشد بهتر گياهان شد

 

اگر چه استفاده از صفحات خورشيدي براي تامين برق منازل مدتي است متداول شده، اما كاربرد آنها در گلخانه‌ها تا به حال چندان متداول نبوده است.

 

محققان دانشگاه كاليفرنيا با نصب صفحات خورشيدي ارغواني رنگ، بر روي سقف يك گلخانه متوجه شدند كه جايگزيني اين روش با تابش مستقيم نور خورشيد نه تنها به رشد گياهان آسيبي وارد نمي كند، بلكه باعث مي شود برخي گياهان حتي بهتر رشد كنند.

 

علت اين امر تاثير مثبت نور رنگي بر سرعت و كيفيت رشد برخي انواع گياهان است كه باعث خواهد شد استفاده از صفحات خورشيدي براي تامين نور گلخانه ها در آينده افزايش يابد.

 

در اين صفحات خورشيدي از فناوري خاصي موسوم به WSPV استفاده شده كه باعث افزايش توليد برق از نور خورشيد شده و هزينه به كارگيري روش ياد شده را هم كاهش مي‌دهد. صفحات مذكور از توانايي بيشتري براي جذب طول موج هاي آبي و سبز برخوردارند و انرژي جذب شده را به نوارهاي باريك فتوولتائيك منتقل مي كنند.

 

انرژي تبديل شده به برق از اين طريق نه تنها نياز گياهان را برطرف مي كند، بلكه براي روشن نگه داشتن سيستم تهويه مطبوع و فعاليت سيستم هاي برقي آبياري و غيره نيز قابل استفاده است.

 

سيستم ياد شده فعلا در گلخانه اي متشكل از ۲۰ نوع محصول گياهي مختلف مانند گوجه فرنگي، خيار، ليمو، فلفل، توت فرنگي و ريحان نصب شده و در حالي كه تغييري در شرايط رشد ۸۰ درصد از اين ميوه ها رخ نداده، رشد ۲۰ درصد از آنها بهتر شده است.

 

استفاده از روش ياد شده باعث كاهش نياز برخي انواع ميوه ها به مصرف آب شده است. به عنوان مثال اين روش مصرف آب در گوجه فرنگي ها را ۵ درصد كم‌تر كرده است.


برچسب: صفحات خورشيدي، نصب صفحات خورشيدي، دانشگاه كاليفرنيا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۲۳:۱۱ توسط:nima موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :