tootia tootia .

tootia

10 توصيه براي سفرهاي هوايي طولاني

10 توصيه براي سفرهاي هوايي طولاني



سفر با هواپيما

يكي از توصيه ها در مسافرت هاي هوايي اين است كه در صورت امكان، صندلي مناسبي را انتخاب كنيد

 

سپري كردن هشت ساعت در كابين كم جاي هواپيما مي تواند مثل بدترين كابوس شما به نظر برسد، ولي با كمي آمادگي و چند تا از وسايل رفاهي كه از خانه با خود به همراه ببريد، مي تواند مثل يك رويا برايتان باشد.
 
10 توصيه زير براي سفرهاي هوايي طولاني را دنبال كنيد تا وقتي پروازتان تمام شد كاملاً با نشاط و با آرامش از هواپيما خارج شويد.
 
1. لباس هاي راحت در پروازهاي طولاني بپوشيد
اين مورد نياز به فكر كردن ندارد. لباسي بپوشيد كه بعد از ده ساعت نشستن در هواپيما، همچنان از پوشيدن آن خوشحال باشيد. يادتان باشد كه بي حركت نشستن و در معرض سيستم قدرتمند تهويه هواي هواپيما بودن مي تواند حس سرما به شما بدهد، پس پوشيدن چند لايه نازك مي تواند براي تعديل دماي بدن شما در هنگام پرواز مناسب باشد.

زيورآلات خود را براي تعطيلاتتان نگه داريد و آن را در ميان بارهايتان قرار دهيد. پوشيدن آن ها فقط باعث مي شود كه آژير ايمني فرودگاه به صدا در آيد. در مواقع اضطراري، كفش هايي كه جلوي انگشتان پا بسته باشد مي تواند بهتر از صندل باشد. همچنين سعي كنيد كفش هاي خيلي گرم هم نپوشيد، چرا كه پاهايتان در ارتفاعات بالا تاول خواهد زد. حتي اگر با پوشيدن چكمه هاي بزرگ سعي داريد كه در چمدان خود فضاي بيشتري را ذخيره كنيد، مي توانيد در طول پرواز آن ها را از پا در بياوريد و به جايش دمپايي راحتي بپوشيد.

2. صندلي مناسبي را رزرو كنيد
يكي از ضروري ترين توصيه ها در مسافرت هاي هوايي طولاني اين است كه از قبل اقدام كنيد و در صورت امكان، صندلي مناسبي را انتخاب كنيد. دلايل علمي بسياري پشت اين قضيه است. كافي است در اين مورد از چند قانون ساده زير پيروي كنيد:

• اگر فضاي بيشتري براي پاهايتان مي خواهيد، از رديف صندلي هايي كه در كنار خروجي اضطراري قرار دارند استفاده كنيد.

•  اگر مي خواهيد از صداي گريه كودكان خردسال در امان باشيد، از جلوي هواپيما دور بمانيد چرا كه اين قسمت معمولاً جايي است كه امكانات و تداركات خاصي را براي نوزادان در پروازهاي بين المللي فراهم مي كنند.

• اگر دوست داريد كه در راهروي هواپيما حركت كنيد (و دسترسي سريعي به توالت داشته باشيد)، صندلي هاي كنار راهرو را انتخاب كنيد.


بهترين پيشنهاد اين است كه تا جايي كه امكان پذير است هر چه زودتر به صورت آنلاين بليت شركت هواپيمايي خود را رزرو كنيد تا بتوانيد دقيقاً همان صندلي مورد نظر خود را انتخاب كنيد.

3. خودتان را براي خواب آماده كنيد
شما تقريباً براي يك روز يا شب كامل در هواپيما خواهيد بود، پس ارزش دارد كه يك سري ملزومات براي مسافرت هاي هوايي طولاني مدت به همراه بياوريد. با پتويي سبك وزن شروع كنيد و يك بالش مسافرتي خوب با خود داشته باشيد تا خوابيدن برايتان كمتر آزاردهنده شود. با به هماره داشتن ماسك خواب و يك جفت گوش گير خواب، فراموش كنيد كه 349 نفر مسافر ديگر هم در كنار شما حضور دارند! همچنين، چند لوازم بهداشتي ساده مثل مسواك و خميردندان كوچك نيز آماده داشته باشيد تا در هنگام فرود، شادابي بيشتري را حس كنيد.

 

سفر با هواپيما

يك سري ملزومات براي مسافرت هاي هوايي طولاني مدت به همراه بياوريد

 
4. محفظه ساك بالاي سر خود را خيلي شلوغ نكنيد
با اينكه چند وسيله اضافه مسلماً مفيد واقع خواهد شد، ولي سعي كنيد وسايل خود را در سايز مسافرتي و حداقل نگه داريد. هيچ چيز استرس زا تر از اين نيست كه يك چمدان بزرگ را همه جا با خود حمل كنيد و با ناكامي سعي كنيد آن را درون باكس هاي بالاي سر جا كنيد، در حالي كه همه اطرافيان با اخم به شما نگاه مي كنند. در حالت ايده آل، يك كيف هم سايز محفظه بالاي سر و يك كيف دستي يا شانه اي (اگر قوانين پرواز به شما اجازه مي دهد) با خود حمل كنيد تا بتوانيد وسايل ضروري كوچك تر خود مثل بطري آب، گوش گير و ام پي تري پلير را دم دست داشته باشيد.

 
5. اسنك خانگي همراه خود داشته باشيد
در پروازهاي طولاني مدت به شما غذا داده خواهد شد ولي معلوم نيست چه زماني يا اينكه غذاي مورد انتظارتان باشد يا نه. سفر كردن در مناطق زماني جهاني اغلب به اين معني است كه وقت شام، صبحانه مي خوريد يا اينكه شام خود را اول صبح مي خوريد. براي اينكه گرستگي خود را رفع كنيد، اسنك هايي كه انرژي را به آهستگي آزاد مي كنند  مثل خشكبار و ميوه هاي خشك در ساك خود قرار دهيد.

6. در هواپيما حركت كنيد
كشش دادن به پاهايتان در سفرهاي هوايي طولاني نه تنها براي اينكه عقل خود را از دست ندهيد ضروري است، بلكه از خطر ايجاد ترومبوز سياهرگي عمقي (DVT) هم جلوگيري مي كند. گردش خون را در پاهايتان با انجام ورزش هاي ملايم روي صندلي تان حفظ كنيد، و هر دو ساعت از روي صندلي بلند شويد. درست است كه هيچ جاي خاصي به جز طول راهرو براي قدم زدن وجود ندارد، ولي حركت كردن در هواپيما هر از گاهي براي خواب سالم بسيار مناسب تر است تا اينكه بخواهيد قرص خواب بخوريد.

7. هيدراته بمانيد
كابين هاي هواپيما اغلب مكان هاي بسيار خشكي هستند و احتمال دهيدراته شدن بدن بسيار بالاست. مقدار زيادي آب را به آرامي و به طور مرتب بنوشيد و از مصرف زيادي چاي و قهوه خودداري كنيد. در صورت امكان يك يا چند بطري آب با خود به داخل هواپيما بياوريد. حتي همراه داشتن بطري پلاستيكي خالي در كيف دستي شما كمك مي كند كه هر آبي كه مهمانداران هواپيما برايتان مي آورند را بتوانيد ذخيره كنيد تا در طول پرواز از آن استفاده كنيد. شايد پوست شما نيز تحت تأثير قرار بگيرد. بسته كوچكي از مرطوب كننده با خود داشته باشيد و اگر معمولاً دچار خشكي چشم مي شويد، از كمي قطره چشم استفاده كنيد.

سفر با هواپيما

مسافرت با هواپيما فرصتي عالي است تا با افراد جالب تازه اي در طول مسير آشا شويد

 
8. ريلكس باشيد!
به جز پرواز هوايي، چه وقت بهتري مي توانيد پيدا كنيد تا تمام نگراني هاي خود را كنار بگذاريد و هيچ كاري انجام ندهيد؟ گوشي موبايل آنتن نمي دهد، مهمانداران به هر نياز شما رسيدگي مي كنند، يك نفر ديگر هدايت هواپيما را بر عهده دارد.... از اين زمان استفده كنيد تا خواندن كتابي كه شروع كرده بوديد و وقت نمي كرديد تمام كنيد را ادامه دهيد، فيلم تماشا كنيد، يا اينكه دفترچه راهنماي مقصد سفر خود را ورق بزنيد و هيجان زده شويد. آن هشت / ده / دوازده ساعت را به عنوان وقت اضافه در نظر بگيريد، و پرواز طولاني شما تبديل به نكته اي مثبت برايتان خواهد شد.


 9. دوستان جديد پيدا كنيد
مسافرت با هواپيما فرصتي عالي است تا با افراد جالب تازه اي در طول مسير آشا شويد. هر شخصي در هواپيما دلايل خود را براي مسافرت دارد، پس چرا سعي نكنيد داستان آن ها را بفهميد؟ يكي از بامزه ترين راه ها براي اينكه پروازهاي طولاني را بگذرانيد اين است كه مكالمه اي را با فرد كناري يا كسي كه همزمان با شما مي خواهد از توالت استفاده كند، شروع كنيد. درست است كه ممكن است در نهايت در مورد داستان هاي بي سر و ته در مورد گربه هاي خانگي افراد در ادامه سفرتان بشنويد، ولي ممكن است در هنگام پيدا شدن از هواپيما همسفر تازه اي پيدا كرده باشيد.

10. شركت هواپيمايي مناسبي را انتخاب كنيد
بدون شك بين شركت هواپيمايي خوب و بد تفاوت وجود دارد. قبل از گرفتن بليت كمي تحقيق كنيد و نظرات ديگر مسافران را بخوانيد. به طور كلي، بهترين شركت هاي هواپيمايي براي پروازهاي طولاني مدت آن هايي هستند كه صندلي هايي با عرض بيش از 43 سانتي متر و غذايي بيشتر از يك كيسه بادام زميني در طول پرواز فراهم مي كنند، ولي شما به دنبال ويژگي هايي باشيد كه برايتان بيشترين اهميت را دارد.


برچسب: سفرهاي هوايي طولاني، مسافرت با هواپيما، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۱۹:۰۳ توسط:nima موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :